Når uhellet er ute

For beboer

Dersom det oppstår en skade, må du melde fra til styret eller vaktmesteren i ditt borettslag eller sameie så fort som mulig, slik at styret kan sende skademelding til Usbl. Ved vannlekkasje kontakt rørlegger snarest mulig for å begrense omfanget av skaden.

For styret

Når det oppstår skade på bygningen, er det borettslaget eller sameiets forsikring som eventuelt dekker skaden. Beboere får kun forsikret sitt innbo via innboforsikringen, slik at skader fra for eksempel oppvaskmaskin, vaskemaskin eller brudd på varmekabler dekkes kun av bygningsforsikringen til borettslaget eller sameiet.

I Usbl har vi skadebehandlere som bistår styret med forsikring, om det gjelder forsikringssaker eller spørsmål knyttet til forsikringsavtalen.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! 

Forutsetningen for at Usbl håndterer nevnte oppgaver under, er at borettslaget eller sameiet benytter en av Usbl’s fire kompetente og seriøse samarbeidspartnere innen forsikring.

For å sikre våre kunder god pris på forsikring og gode forsikringsvilkår, som er spesialtilpasset borettslag og sameier, har Usbl avtale med forsikringsselskapene If, Tryg, Gjensidige og Profinans/Berkley.
 

USBL UTFØRER FØLGENDE OPPGAVER PÅ VEGNE AV STYRET

  • Oppfølging av skadesaker
  • Betaling av egenandeler
  • Innsending av skadeoppgjør
  • Utsendelse av skaderapporter
  • Håndtering av andre henvendelser fra beboere og styret
  • Innhenting av tilbud på forsikring
  • Tegning av ny forsikringsavtale
  • Endring av eksisterende forsikringsavtale
  • Betaling av forsikringsavtaler
  • Tilgjengeliggjøring av forsikringsavtaler og skadesaker via Portalen