Hopp til hovedinnhold
Bli medlem

Informasjon til kunder og samarbeidspartnere

Korona har satt Norge i en unntakstilstand, og dette tar selvfølgelig også vi i Usbl på alvor.

Vi har i 70 år hatt dugnadsånden i ryggmargen vår, og i denne situasjonen er den holdningen mer avgjørende enn noen gang for oss alle, for å minimere ytterligere smitte av koronaviruset. 

Det gjennomføres nå ulike tiltak i Usbl for å tilrettelegge så godt det lar seg gjøre at normal drift kan opprettholdes. 

Hva gjør vi i Usbl?

- De av våre ansatte som har mulighet til å utføre arbeidet sitt hjemmefra, gjør det. Vi tilrettelegger nå for at flest mulig kan gjøre det på en god måte. De vil være tilgjengelige på mail og telefon som vanlig, og gjennomfører møter digitalt. 

- Alle Usbl’s kontorer har iverksatt nødvendige tiltak for å sikre god hygiene og minimering av smittespredning for de som er på jobb i våre lokaler. 

- Alle avdelinger har god dialog seg imellom for å tilpasse situasjonen, og for å ta hensyn til de som må være hjemme med små barn eller er forhindret i å jobbe av andre årsaker. 

- Alle ansatte i Usbl forholder seg for øvrig til myndighetenes til enhver tid gjeldende anbefalinger og pålegg.

Åpnings- og besøkstider i forhold til smittevern

Våre kontorer har for tiden begrenset bemanning.

Av smittevernhensyn er Oslo kontoret kun åpent for eksterne besøkende hverdager mellom kl. 9 - 12, gjeldende fra og med mandag 27.april. Besøkende bes om å gjøre avtale på forhånd med en av Usbl’s ansatte.  

På Usbl’s øvrige kontor åpnes disse for eksterne besøkende kun etter avtale.

Dersom du er omfattet av myndighetenes karantenebestemmelser vil du ikke kunne møte personlig, da oppfordrer vi til å kontakte oss på telefon slik at vi kan gi deg hjelp via andre kanaler.

Vårt kundesenter vil være bemannet.

Hva betyr det for deg som kunde eller samarbeidspartner?

- Vårt mål er å opprettholde normal drift, men vi vil i tiden fremover unngå personkontakt og fysiske møter så langt det lar seg gjøre. 

- Restriksjoner som er innført får konsekvenser for alle våre forvaltningskunder som har planlagt årsmøter og generalforsamlinger i den kommende tiden. Usbl anbefaler alle å gjennomføre disse digitalt, via en egen modul som etter påske tilgjengeliggjøres via Min Side. Møter som var planlagt på fellesarrangementer i regi av Usbl vil bli utsatt eller avlyst inntil videre. Usbl har direkte dialog med de kundene dette får konsekvenser for.  

- For kunder som har vaktmestertjenester fra Usbl, vil i hovedsak den ordinære tjenesten fungere som normalt. Vi vil ta nødvendige forhåndsregler for å minimere personlig kontakt og unngå å ta på oss oppdrag som innebærer befaringer i leiligheter. 

- For kunder med pågående eller nært forestående prosjekt- og byggeledelse oppdrag eller håndverkstjenester, vil vi ta kontakt med hver enkelt av dere for å gå i dialog om hvordan videre arbeid legges opp. 

- Er du interessert i et av våre boligprosjekt, husk at du til enhver tid finner oppdatert informasjon om det enkelte prosjekt på våre nettsider. For informasjon om visning, ta kontakt med eiendomsmegleren som er engasjert i det aktuelle prosjektet. 

- Har du kjøpt en ny bolig av oss, vil vi sende ut informasjon om fremdrift direkte til de dette gjelder for. 

- Visninger i våre utleieleiligheter vil foregår digitalt. Våre utleiekonsulenter er tilgjengelige på e-post og telefon for de spørsmål du måtte ha i tilknytning til de annonserte leilighetene.

Vi kommer tilbake med mer informasjon dersom våre rutiner endrer seg. 

Hilsen alle oss i Usbl