Hvem er Norges hyggeligste håndverker? 

Når vi snakker om håndverkere hører vi ofte historier om konflikter og dårlig utført arbeid. Samtidig er de fleste fornøyde med sine håndverkere. Nå skal Norges hyggeligste håndverker kåres – kanskje er det en du kjenner? 

Ved: Redaksjonen Foto: iStock

Mittanbud.no og Dipper i samarbeid med Bygg Reis Deg leter nå etter Norges Hyggeligste Håndverker. Vinneren kåres under Bygg Reis Deg 2017, og målet med konkurransen er å vise frem alle de hyggelige, dyktige og blide håndverkerne vi har i Norge. Usbl's datterselskap Buildit er en av konkurransens sponsorer.

Tillit og samarbeid

– Faglig dyktighet, sertifiseringer og erfaring er ikke det eneste som er viktig når vi velger håndverker. Tillit og samarbeid mellom håndverker og kunde er vel så viktig for å oppnå et godt sluttresultat. Derfor leter vi etter Norges hyggeligste håndverker - en person som med et smil gir det lille ekstra for kundene sine, sier fungerende adm.dir Magnus Müller i Dipper.

Bli Usbl-medlem du også, og få tilgang til alle våre smarte medlemsfordeler!

Nominér din håndverker!

Alle kan nominere, og nominasjonen består av et enkelt skjema med noen få enkle spørsmål. Klikk her for å nominere. Vi vil gjerne at du beskriver med dine egne ord hvorfor du mener nettopp denne personen er Norges hyggeligste håndverker. Fortell hva slags jobb håndverkeren har gjort for deg, og hva som gjorde det til en hyggelig opplevelse. Dette kan for eksempel være service, punktlighet og kvalitet eller personlige egenskaper som godt humør, positiv innstilling og vilje til å gi det lille ekstra.

Hyllest til håndverkeren

Konkurransen er en hyllest til håndverkeren og starter 1. september. Alle som vil kan gå inn og nominere sin håndverker. Deretter velges det ut 15 håndverkere som går videre til finalen, og den endelige vinneren kåres i samarbeid med en fagjury under Bygg Reis Deg 2017 på Lillestrøm fredag 20.oktober.

Kriteriene for å vinne konkurransen er en kombinasjon av faglig dyktighet, service og gode kundeopplevelser. Derfor er det viktig å høre kundenes egne opplevelser av det de mener er en hyggelig håndverker.

– Erfaringer fra Mittanbud tilsier at folk stort sett er mer fornøyd med håndverkeren og jobben de gjør enn det som ofte kommer frem, sier Bungum.