Problemer med innlogging i app!

Enkelte av våre medlemmer opplever for øyeblikket problemer med innlogging i medlemsappen. Våre teknikere er på saken. Trenger du bekreftelse på ditt medlemskap, send oss en e-post på usbl@usbl.no.

Ny pålogging i Portalen

Onsdag 29. august styrker Usbl datasikkerheten for pålogging på Portalen.

Enkelt fortalt er BBLiD din nye pålogging til Portalen hos Usbl. En kan sammenligne BBLiD med f.eks. BankID. Påloggingen er personlig og brukes når du som styreleder eller styremedlem skal inn for å godkjenne fakturaer eller gjøre andre relevante oppgaver for ditt borettslag eller sameie.

Enkelt å få din BBLiD

Det er veldig enkelt å få sin BBLiD, for du logger ganske enkelt på som vanlig.

BBLiD har sterkere krav til passord enn det eksisterende systemet. Hvis eksisterende passord tilfredsstiller kravet vil bruker bli konvertert til BBLiD, og pålogget portalen med BBLiD.

Hvis passordet er for svakt blir brukeren bedt om å endre passord, og vil deretter bli konvertert til BBLiD.

Hvis du senere skal endre passordet ditt, vil du motta en pin-kode fra oss for å bekrefte din identitet. Helt nye brukere av Portalen vil også motta pin-kode ved førstegangs registering. 

Er du bruker av app for Portalen

Dagens app for innlogging på Portalen vil fra og med onsdag 29. august ikke lenger oppfylle våre krav til datasikkerhet, og vil bli faset ut. Ønsker du fortsatt å ha en kort vei til Portalen kan du se hvordan du lager snarvei til startskjermen på din mobil her.

Har du spørsmål, ta kontakt med vårt kundesenter på usbl@usbl.no eller på telefon 22 98 38 00.