Trinn 8 – Uansett hvilket trinn du er på, får du personlig hjelp
Våre kompetente ansatte i Usbl er tilstede for å bistå styrene i deres arbeid. Har du spørsmål eller problemstillinger, ta kontakt med oss, så vil vi sammen forsøke å finne en løsning.
Styrets primærkontakt er de kundeansvarlige. Disse kan bistå styret med økonomisk, juridisk og administrativ rådgivning. I tillegg har vi spesialkompetanse innen de fleste berørte fagfelt.
Kundeavtalen regulerer hvilke oppgaver som er inkludert i forretningsførerhonoraret. Dersom styret har behov for bistand utover dette, vil dere alltid få beskjed i forkant om eventuelle merkostnader.
Kontakt oss for spørsmål relatert til temaer i denne brosjyren eller andre ting du måtte lure på. Vi er her for å svare på dine spørsmål.
Kurs og opplæring for styreledere og styremedlemmer
Du som sitter i et styre har mange viktige oppgaver som inkluderer ulike fagområder, og det er ikke alle som kan dette fra før. For at du skal stå best mulig rustet til å håndtere de ulike oppgavene, tilbyr vi en rekke kurs og temamøter i løpet av året. Disse blir publisert på usbl.no, i Bonabo, i nyhetsbrev og gjennom egne invitasjoner til styremedlemmer. Våre møter og kurs er ofte populære så det kan være lurt å melde seg på tidlig. Du finner du oppdatert kurs- og møteoversikt her. Nedenfor ser du eksempler på noen av våre kurs - og temamøter:
Introduksjonsmøte for nye styremedlemmer:
- Usbl som samarbeidspartner
- Gjennomgang av Bonabo
- Forretningsførerkontrakten og styrets oppgaver
- Kort om regnskap/økonomi, lover og regler
- Øvrige rutiner og emner relevant for vervet som styreleder
Andre temamøter og kurs for styremedlemmer:
- HMS
- Vedlikehold
- SHA
- Rørutskiftning og våtrom
- Bonabo
- Regnskap og budsjett
- Totalforsikring
Styreskolen
Styret kan ta mindre kurs via Bonabo helt kostnadsfritt. Kursene er utformet som korte presentasjoner og har temaer som omhandler styrevervet, mislighold, behandling av klaget etc.